onsdag 22. april 2009

MARKISER

Nå som våren er her for fullt og solen har begynt å komme inn gjennom vinduene er det tiden for å tenke på solskjerming. Vår nåværende terasse-markise har hengt litt på "halv tolv" de siste to årene. Duken, som er blåstripete, har vel også sett bedre dager.

Så jeg har surfet litt på nettet for å få litt ideer, og for å se hva som er markise-moten , hvis en kan bruke ett slikt ord :)


Og det jeg har funnet ut er at marksiene helst skal være ensfarget og fargene følger interiørtrenden med grått, beige og litt duse farger. Kappene er blitt rette, istedenfor de "tungene" som vi har på våre markiser i dag.



Disse lyse marksiene er kanskje litt upraktisk men ganske stilrent til det lyse huset.


Jeg er litt usikker på hvilken farge vi skal velge, men jeg synes kanskje grå eller lys beige kunne vært fint. Husfargen vår er rød så om dere har noen tips eller formeninger om hvilken farges som kunne være fint til en rød husvegg så tar jeg veldig gjerne imot det.






Stripete markiser er nok ikke helt ut ennå men de er nok mere dempede og stilrene i fargen enn de vi har sett før.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails