fredag 1. mai 2009

1. MAI SYSLER

I år har vi vært så heldige at 1. mai har falt på en fredag, noe som betyr langhelg. Og enda heldigere har vi vært med været som har vært aldeles strålende i dag. Så mye av dagen har vi oppholdt oss utendørs. Guttene har besøkt kompiser så jeg har faktisk hatt tid til å ligge litt i solsengen å slappe av med blader og aviser. Deilig.

Men noe fornuftig har jeg da også fått gjort. Vi har ett flott salongbord i oljet eik som jeg endelig fikk tid til å olje. Det var blitt ganske tørt så det var på høy tid.

Selve pussingen og vaskingen av bordet gjorde jeg ute på plattingen mens oljingen ble gjort inne i stua. Tok ikke sjangsen på at noe små innsekter skulle finne det for godt å gå ned for landing på det nyoljede bordet.

Nå står bordet å tørker. Mulig jeg tar ett strøk til i morgen, kun på bordflaten.

Ha en strålende fredagskveld.

1 kommentar:

ingebjørg sa...

ojjj..minner meg på at det står eit langt bord som skulle hatt litt omsorg...hm.

Related Posts with Thumbnails