lørdag 14. februar 2009

VALENTINE OG GRANNY SQUARES

Da nærmer Valentine dagen seg sin slutt. Håper alle har hatt en koselig dag med sine kjære. Hjemme hos oss har mannen gått et skirenn idag så dagen ble først markert på ettermiddagen med sjokoladekake - til glede for liten og stor. Mannen hadde også greid å få med seg den siste rosebuketten i butikken på vei hjem.





Jeg spurte eldstemann på 7 år om han hadde tenkt å skrive noen Valentine kort. Han så på meg lettere sjokkert og sa at "Nææh, det skulle han ikke". Men fortalte han videre, det var en gutt i klassen hans som var veldig forelsket i en jente i klassen, og han skrev stadig vekk kjærlighetsbrev til henne. Så de starter tidlig disse søte små.



Ellers så har jeg nå hivd meg på "Granny square-bølgen" som herjer blogglandia.
Jeg har aldri før heklet en eneste granny square, eller bestemor-lapp om du vil, så jeg fant meg en oppskrift på nettet. Og jeg må bare innrømme at den var bortimot gresk for meg.

Så da var det bare en ting å gjøre - søke hjelp på YouTube. Så nå har jeg lært meg å hekle granny squares av denne damen på youtube. Foreløpig holder jeg meg til de ensfargende lappene og planen er å hekle et rødt og hvit teppe til en gammel vugge jeg har i kjellerstuen. To lapper er allerede ferdig.

Ha en fortsatt god helg alle sammen.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails