fredag 4. desember 2009

JULEMUSIKK

Jeg har gjort noe jeg trodde jeg ikke kom til å gjøre. Jeg har kjøpt juleplaten til Odd og Sissel. Ja, for vi er vel på fornavn med disse artistene eller hva?



Jeg hadde som sagt bestemt meg for å ikke kjøpe denne CD'en. Ikke fordi jeg ikke liker Odd og Sissel men mere for at det virker så veldig kommerst - en virkelig pengemaskin.

Men der stod jeg da altså i Platekompaniets 10 meter lange kassakø på lørdag. Ut av høytalerene strømmet stemmene til Odd og Sissel kjemisk fri for bjelleklang og englekor. Og det var virkelig stemningsfullt og ga meg en god julefølelse (det var vel meningen også). Så da jeg passerte toppselgerhyllen i sakte tempo var det lett å bare ta med seg en CD i farta og la prinippene fare. Og jeg kan ikke si jeg angrer på det. Har nå hørt endel på den og likere den veldig godt. Og jul i svingen sangen er jo med til glede for minstemann i huset.

En annen plate jeg en gang i tiden kjøpte litt på impuls er denne:



Og den må jeg  ta frem hver jul. Synes de har samlet mange fine julesanger her. Og en sang disse to CD'ene har til felles er "Det lyser i stille grender" som nok er en av mine favoritt julesanger.
Hva er forresten din favoritt.

Og når vi nå først er inne på favoritter. I dag hørte jeg nok det som må være min julefavorittmusikk.
Vi var på juleforkost på skolen til eldstemann i dag. Og den strten med at alle barna på hans klassetrinn sang  julesanger for foreldrene og resten av skolen. De sang blandt annet "Vi tenner våre lykter når det mørkner.." Og jeg må bare innrømme at jeg får litt klump i halsen av å høre ett barnekor synge julesanger. Spesielt når mitt eget barn er med.




Men nå er jeg snart klar for julefest på jobben. Må bare "pønte" meg litt.

Så da ønsker jeg alle en finfin fredagskveld Tilslutt en liten oppfordring " Sett det godt til rette i godstolen eller sofaen, senk skuldrene og sett på en god juleplate og bare kos deg.



Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails