onsdag 29. desember 2010

ROMJULSGRUGG

Da er julaften vel overstått og romjulen godt i gang.  Jeg har heldigvis fri i hele romjulen og kan være hjemme med barna. Men jeg greide selsagt å bli syk 3. dagen - skikkelig kjedelig. Minstemann var syk lillejulaften og nå var det altså min tur. Lå rett ut med omgangsyken. Men nå begynner jeg heldigvis å komme meg.

Årests juletre er tradisjonen tro en edelgran. Jeg er vokst opp med å furu som juletre mens mannen er vokst opp med gran. Så da ble det altså edelgran på oss. Greit med egne tradisjoner. Den ble innkjøpt på plantasjen hvor prisen på et tre ennå går ann. Men det var da tilsvarende vanskelig å finne et fint tre. Mange pjuskne trær for hvert fine tre så det tok visst sin tid for mannen å finne det rette.

Hmm, ser nå på bildet at jeg kanskje skal satse på nye gardiner i år som ett av årets oppusnings-prosjekt.  Disse har vi jo hatt i 5-6 år så litt fornying på gardinfronten hadde kanskje vært på sin plass. Men først skal storebror få nye gardiner. Stoff er allerede kjøpt inn så da gjelder det vel bare å finne frem symaskinen og litt tid.



Disse Fire Hjertene fra Kremmerhuset dukket opp i en bitteliten rydderunde i går. Hadde helt glemt at jeg hadde kjøpt dem så de fikk komme opp på treet først i går.

Vel, nå som formen er på stigende kurs får jeg vel kanske satse på en litt større rydderunde i dag. 

Ha en fortsatt fin romjul. 



3 kommentarer:

Villa von Krogh sa...

Mange som har hatt en pjusk jul tror jeg... Uff.

Fortsatt god romjul ja! :) takk for hilsen. :)
Klem Anine

LYKKEBO sa...

Kjempe flott tre! Jeg liker edelgran best;)
Huff kjedelig å være syk i denne tiden..Minste mnn her har hatt feber nå i to dager, men ellers har alle vært frisk. (bank i bordet!) Søte hjerter:)

Og god bedring:)
Klem

Anette Willemine sa...

Så kjempefint tre! :)

Kjedelig at dere har hatt sykdom i julen. Du må ha god bedring

Ønsker deg et GODT NYTT ÅR!

Klem,
Anette Willemine

Related Posts with Thumbnails