søndag 26. oktober 2008

Har du husket å

stille klokka?

Natt til i dag skulle jo vi stille klokka en time tilbake. Det gikk bra denne gangen. Jeg hadde fått det med meg, og i tillegg har jeg en vekkerklokke som stiller seg automatisk tilbake.

Men jeg husker ett år hvor både mannen min (dvs samboeren min den gangen) og jeg hadde glemte å stille klokka en time frem. Den søndagen hadde vi en avtale med et vennepar. Vi skulle på skitur og det var vi som skulle kjøre. Så vi hadde avtalt å plukke dem opp på et bestemt sted til ett gitt klokkeslett. Det endte jo selvsagt med at de stod "å blomstret" ganske lenge i fullt skiutsyr før vi fant det for godt å dukket opp. Men de hadde heldigvis skjønte tegninga etter en halvtimes tid og var smarte nok til å gå hjem og ventet der. Det skal også sies at dette var før det var veldig vanlig med mobiltelefon (iallefall for studenter som vi var) så det var ikke så lett å få gitt beskjed. De tok det heldigvis med godt humør og vi fikk en fin skitur.

I morgen kan vi iallefall sove en time lengre. Men det varer vel ikke så lenge før den timen er godt innarbeidet kjenner jeg meg selv rett.



Og for de som surrer litt, slik som jeg gjør, med om man skal stille frem eller tilbake så er det en grei regel som sier:
Man skal alltid stille mot sommeren, dvs:
Om våren stiller man frem og om høsten stiller man tilbake.

5 kommentarer:

Solveig sa...

Hei hei:)
Så flott og inspirerende blogg du har! Her vil jeg ta turen tilbake.
Hehe, sånn kan det gå når det blir tull når klokka skal stilles! Bra de tok det som de gjorde;)

Ønsker deg ei fin uke:)

Vibeke sa...

Hadde bare lyst til å ønske deg en flott uke!

Vibeke :o)

Vibeke sa...

Hei igjen :o)

Koselig at du stakk innom meg også!Må bare innrømme at jeg ble litt skuffet av "Havfruestolen" jeg.....

Klem igjen :o)

Brocante sa...

Ja eller som man også sier: Spring forward and fall backwards!

Made in heaven sa...

Så mange flotte klokker det var her da! Jeg har akkurat kjøpt meg en ny klokke ganske lik den første du viser. Ha en fortsatt fin kveld!

Related Posts with Thumbnails