fredag 23. januar 2009

KJELLERSTUA - FØR

Som tidligere lovet så kommer det noen før-bilder av kjellerstuen som jeg nå holder på å pusse opp.

Som dere vil se har vi et veldig sjarmerende (NOT) furu-brystpanel. Etter å ha levd med det i noen år fant jeg ut at nå var tiden inne for forandring.

Egentlig kunne jeg tenkt meg å ha byttet ut brystpanelet med malt panel helt opp til taket eller å ha helt slette vegger men skal noe skje får en være litt realistisk med hensyn på tid og råd. Så jeg valgte den enkleste løsningen, altså å male det slik som det er. Og med litt inspirasjon fra studio Slettvold (se bildet under) hvor de har malt brystpanel tror jeg det kan bli bra.


Så fra Studio Slettvolds lekre stue over til min kjellerstue.
Her er før bildet med furupanel. Det hvite bordet har også tidligere vært i furu. Bjelkene i taket kommer jeg foreløpig ikke til å gjøre noe med. Både veggen over brystpanelet og brystpanelet skal males i eggehvit farge.






Her er jeg ferdig med kvistelakkingen og godt i gang med grunning. Har ikke tatt meg tid til å fjerne høytalerene eller ledningen i hjørnet. Hadde det litt travelt med å komme i gang :).

Fortsettelse følger...

2 kommentarer:

♥HverdagsHjerter sa...

Dette blir jo veldig bra til slutt! Brystpanel i stua vi og..Men det ble veldig bra når jeg malte det for noen år siden. Må vel til med en ny runde igjen snart tenker jeg. Go`helg!

GundaM sa...

Neimen, slik det så ut der nede hos oss jo!!! Så artig da men jeg skippa kvistlakken, mala rett på og shabby ble det..Enn så lenge. Også vi lot bare brystpanel være brystpanel men jeg irriterer emg litt...

Jeg ahr et helt vanlig Nikon Coolpix kamera til 3000 .- Kjempeenkelt og minimum med innstillinger. Fant ut at jeg ikke behøvde speilrefleks til mine oppdrag ;0)

Ha ei fin,fin helg der nede i kjellerstua!

Related Posts with Thumbnails