onsdag 16. september 2009

HVERDAGEN KALLER

Da har hverdagen innhentet oss igjen for full styrke. Jeg synes nettopp det var helg men så er det allerede onsdag.

I helgen var vi altså i Kristiansand på dobbel 40 - års feiring. Og jubilantene hadde virkelig stått på å ordnet til en flott fest. De hadde leid ett selskapslokale som lå rett ved sjøen og innleid egen kokk til å stå for maten. Undertegnede hadde fått i oppgave å holde "Herrenes tale". Det har jeg aldri gjort før så det var en utfordring men det gikk heldigvis veldig greit. Det er ikke dumt å øve seg på å holde taler avogtil.


Vi overnattet hos gode venner som også var på festen. De har ett flott stort hus med ett moderne preg hvor disse bildene er tatt. Om morgenen våkent vi til ett nydelig vær. Solen skinte inn gjennom vinduet så jeg tenkte jeg skulle prøve å fange inntrykket med kameraet. Det er ikke så lett å ta bilder mot solen men etter tips inne hos BO, trikset og mikset jeg litt med blender og lukker så det ikke bare ble en lys flekk mot en svart bakgrunn.




Da vi endelig hadde kommet oss opp av loppekassa fikset vertinnen en deilig frokost/lunsj buffet som vi inntok ute i det deilige været.




Og det var utrolig deilig å kunne sitte ute og kjenne solen varme etter mange uker med regn.



Friske farger og masse vitaminer.

Mmmm

Og sommeren er ikke helt over på sørlandet. Her blomstrer det fremdeles for fullt.

2 kommentarer:

BO sa...

Så kjekt at eg kunne vera til hjelp! Veldig fint lys for tida, om det (sukk) blir mindre av det nå mot hauste og vinter.
Herlig mat dåke åt! Vart reint svulten! :-)

Karna sa...

Kjekt å lære litt på bloggrundene våre, måtte trekke for gardiner da jeg skulle ta bilder av peisen pga gjenskinnet...skulle kanskje ha lært mer av Bo jeg også...

Ha en fin helg!

Related Posts with Thumbnails