torsdag 10. september 2009

NYE BØKER

Nye bøker er bestilt. Og denne gangen er det ikke interiørbøker men barnebøker. Eldstemannen som nå har begynt i 3. klasse har som lekse å lese 15 minutter hver dag. Og iogmed at han er en kløpper til å lese (må jo skryte litt da) så suser han gjennom den ene boken etter den andre. Så vi må stadig finne nye bøker til han. Det er ikke alltid han synes det er like gøy å lese, spesielt siden det er definert som lekse, så det gjelder å finne bøker som kan fange interessen hans.

I går tok jeg frem en av klassikerene fra min egen barndom nemelig Heidi. Tenkte det kunne bli en grei nattabok å lese for gutta mine samt et koselig gjennsyn for meg. Men den gang ei. Minstemann falt fort av lasset og etter to sider fikk jeg klar beskjed fra eldstemann om at dette var kjedelig. Og jeg må nok innrømme at språket nok er litt gammeldags i forhold til hva de er vant med nå. Og den er kanskje beregnet på litt større barn (jenter) så jeg får nok la den ligge noen år til.

Så i dag, da jeg var inne på bokklubben, så jeg at jeg hadde et bonuskort til gode som gikk ut i dag så da var det bare å få fingeren ut å bestille litt bøker. Og vinnerene ble:

Oslo mysteriet. Spenningsbok fra Kunstmysterie-serien til Bjørn Sortland

Emil på rullebrett. Eldstemann er veldig interessert i skating så denne tror jeg skal slå godt ann.

Tilslutt en klassiker i lydbokformat. Matilda av Roald Dahl. Tro den skal bli gøy å høre på for både for liten og stor. Fin å ha i bilen på lange turer som en variasjon til dvd.

1 kommentar:

Anne sa...

Hehe, litt annleis dei nye barnebøkene enn dei Heidi-bøkene me las når me var små! Ha ei flott helg!

Related Posts with Thumbnails