tirsdag 13. oktober 2009

IKKE NOE TULL MED NY ULL

Nå nærmer vinteren seg mer og mer og det blir kaldere for hver morgen som går. Strømpebukser er tatt fram og likeså votter og luer.

I dag tok tilogmed eldstemann på seg lue frivillig for han var ikke helt fornøyd med sveisen så den måtte skjules :)

Men etterhvert må det også ull til. Ullklærne er heldigvis ikke lengre så trauste og kløende som de engang var. Før var det jo ett mareritt for barn å gå med ull - en holdt jo på å klø seg i hjel. Min mor har blandt annet fremdeles friskt i minne hvor forferdelig det var å ha på seg matroskjole i ull

Men heldigvi har det skjedd fremskritt på dette området også. Mange av dagens ullklær er bortimot kløfrie og kan has direkte mot huden.

Ett av disse merkene er Devold sin Solan og Ludvig ull-serie. Og akkurat disse fikk gutta nettopp av sin snille bestemor.

Minstemann i lyesblått og





Størstemann i mørkeblått. De skal bli greie å ha til vinteren.

Søte Solan


Som sagt så er heller ikke ullen så traus lenger. Det satses mye på å gjøre ullen attraktiv gjennom blandt annet fin design. En av de nye kolleksjonene på markedet som jeg har lagt merke til i det siste er Pierre Robert.



Synes den er tøff med fine farger og kule detaljer.



Hva med deg, har du noen favoritter?

2 kommentarer:

Drømmen om en eplehage sa...

Ull er gull!

Helt enig med deg, ull er ikke hva det en gang var. OG tak for det :)
Jeg har litt av hvert til lillebror, men liker stømpebuksene i prinse/prinsesseull kjempegodt. De sitter så godt på. Og Cubus har kjempefine stripete gensere. Greit når de kan brukes uten noe utenpå, for det er ikke alltid det er kaldt nok til flere lag. Liker ikke stillongs jeg da, bytter heller en hel strømpebukse som er våt på bena enn att par våte strømper som har en stillongs som er krøllet opp til knærne på rømmen.

Collagene mine lager jeg bare i paint. Holder på å øve med i photo shop, men der er det så mye kompliserte ting at det tar tid. Men jeg SKAL lære meg det, så plutselig en dag ;)

Ha en skjønn kveld. Her dro damene;)

Z Welny sa...

I dag er ull veldig behagelig å ta på. Den gir fortsatt mye varme når du har den på. Jeg liker veldig godt klær laget av det. Dessuten har hele familien min ullklær når det blir kaldere.

Related Posts with Thumbnails