tirsdag 11. november 2008

Et lite reisebrev fra Riga

Da er jeg tilbake fra Riga med et lite reisebrev. Og den tidligere omtalte slagplanen holdt ganske bra stikk. Vi har kost oss MASSE med SPA, god mat og shopping.

Da vi ankom på fredag dro vi rett til hotellet og satte fra oss koffertene. Så dro vi til SPA'et hvor vi hadde forhåndsbestilt behandlinger. SPA'et lå i topp-etagen på et kjøpesenter så vi fant oss en bra kafé -Double coffee hvor vi fikk oss litt mat og kaffe selvsagt . Dette er en kaffe-kjede som vi etterhvert oppdaget hadde en avdeling på annethvert gatehjørne. God mat til rimelige priser.

På lørdagen var vi klare for shopping. Vi merket fort at rav var en stor salgsvare i Riga. Mange steder i gamlebyen stod det folk og solgte Rav-smykker o.l. fra små vogner. Rav er ikke helt min greie så det ble med titten. En annen ting det var lett å få tak i var sko og støvletter. Med skobutikker overalt var det mange fristelser.

Når det gjelder interiør butikker så så jeg ikke så mye til det. Men jeg fant faktisk en koselig interiør-butikk i fransk landstil. Og på et av bordene der lå det norske magasinet "Vakre hjem og interiør". Så det var lett å se hva de var inspirert av.

Da det nærmet seg lunsjtid, og vel så det, gikk vi innom sjokolade-kafeen "Emihla Gustava Shokoladhe". Her kunne vi velge mellom mange forskjellige sjokolader og sjokoladedrikker. Så jeg lot meg friste til en liten sjokolade (den gule kulen som dere ser på bildet) som delikat ble servert på et lite fat sammen med en god kopp kakao. Nam.

Så var det å dra tilbake til hotellet, slappe litt av og pynte seg for en bedre middag. Og den ble inntatt på gourmet restauranten La Boheme. Og det var virkelig en kulinarisk oplevelse som kan anbefales på det sterkeste. Helt utrolig god mat og hyggelig betjening. Til desert bestilte vi Creme Brulee og den ble flambert ved bordet. Noe jeg ikke har opplevd før.

Da vi kom ut av restauranten stod det en diger hvit limousine å ventet - desverre ikke på oss. Så vi tok beina fatt og forflyttet oss til Sky baren hvor kvelden ble avsluttet med Mojito, dansing og en flott utsikt over Riga.

Søndagen rakk vi to SPA-behandlinger før turen gikk hjem til Norge igjen. Så jeg kan ikke si noe annet enn at det var en riktig vellykket tur.

4 kommentarer:

Vibeke sa...

Hei :o)

Det ligger en utmerking/award til deg inne hos meg!

Klem

charm design sa...

Hei og hå,tusen takk for en kjempe hyggelige kometar på bloggen.Så fint at du la igjen en liten hilsen så fant jeg deg også.Her var det en blogg akkurat etter min smak.ÅÅÅÅÅÅ for en flott tur du har vært på.Kommer tilbake senere,ha en flott kveld eller natt .

elisabeth sa...

Høres ut som akkurt hva jeg kunne trengt nå...hehe;)
Deilig...og sikkert vel unt!
jeg har aldri vært på tur uten barn, men det kommer vel;)

Made in heaven sa...

Har aldri vært i Riga, men det ser ut og høres ut som et flott sted! Kanskje man skal ta en førjuls tur dit...

Related Posts with Thumbnails