søndag 23. november 2008

NY BAKEBOLLE



Her om dagen dumpet det ned en pakke i posten min. Helt overaskende var det jo ikke da jeg noen dager i forveien hadde bestilt endel varer herfra. Og ganske riktig pakken viste seg å være fra Boligfryd.

Som nevnt tidligere er jeg litt svak for fargen lyseblå, så en av de tingene jeg hadde bestilt var en lyseblå/mellomblå bakebolle med matsjende skje. Og jeg synes faktisk at bollen er så flott at den godt kan brukes til mere enn baking.

Så i dag måtte den testes ut. Etter å ha lest dette innlegget her hos Pepperkverna måtte jeg jo bare prøve den spennende oppskriften på vaniljehjerter. Jeg greide ikke å få tak i tørkede blåbær så det ble vaniljehjerter uten blåbær.

Her har vi bakebollen in action. Smøret og melet er smuldret og melisen står for tur. Den funker greit som sere ser:)


Sluttresultatet. Deilige sprø hjerter med en smake av vanilje. I all beskjedenhet må jeg si at de var riktig så gode. Så i dag har vi kost oss med hjertene til ettermiddagskaffen. Så disse kan varmt anbefales med og uten blåbær.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails