fredag 20. november 2009

GAMMELT SPEIL PÅ EN FREDAGS KVELD

Når jeg først er inne på speil kom jeg på at jeg har et gammelt arvestykke stående bortgjemt som jeg fikk lyst til å vise dere.


Her speiler det parketten vår

Dette er ett virkelig gammelt speil som jeg har arvet etter min farmor og farfar. Jeg vet ikke historien til det eller hvor det stammer fra men min farmor var dansk så mulig det kommer fra Danmark.




Speilet bærer preg av tidens tann og har endel skader men det er jo med på å gjøre det sjarmerende.




Den blå delen av speilet er litt spesiell. Det virker som det er en blå plate som det er lagt en glassplate oppå. På denne glassplaten er det håndmalt dekor.




Her ser dere litt av detaljene av den håndmalte dekoren. Rammen er av tre og ser ut til å ha vært forgyllet.
Jeg bør nok snart finne et sted til speilet for det har absolutt sin sjarm.

Er det noen som vet noe om slike speil. Hvor gammelt kan det være og hvilken stil er det?

Nå er det endelig fredag kveld. Barna er lagt, mannen er på tur og jeg sitter å koser meg foran tven med lapptoppen og digg. Multitasking er tingen.

Ha en fortreffelig kveld og flott helg.





Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails